5.05.2015

舅do

小檬好早已經學講野,歲幾尤其男仔嚟講,
講野已經算叻!
亦好快已經成句句子講。
講到咁以為佢講野冇問題,
但其實佢發唔到個F音!

因為要叫舅父,所以我地會留意呢個問題。
初初以為佢仲係BB未讀得正啲音,不過到大啲其他全部都好正之外,
呢個父音都仍然係舅do
火變左躲,fire變左dire。。。
總之所有F音開始嘅字都讀唔準。
我地已經留意咗好耐,諗住佢可能未發展讀到呢個音,
因為有啲音要到某一個歲數先發到。
大大吓應該會讀到, 所以冇理 

之前喺學校有請教過老師,老師叫佢吹多啲bubble練習吓。
我地係屋企都成日教佢,不過佢都係未讀到,
因為有時佢會話"唔識讀嘛。。。"
我亦唔想比壓力佢,於是又放低件事。

到上星期,老師打比我叫我睇吓有咩治癒可以幫到佢,
等下年學普通話之前糾正返,越遲就越難糾正
於是就四圍搵資料。

唔知係咪真係好多小朋友都需要呢??!!
我搵啲好多間協康會呀,HKU呀,私人呀booking都好爆,
要一兩個月後~如果政府好咁少事似話三年添。。。

於是就問朋友。。好在師姐係職業治療師,
同呢方面嘅朋友都有啲聯繫。
終於book到最快可以上星期六做assessment!
價錢仲有友誼價~yeah~ 

同小檬上到去,個center都好多小朋友佈置。
小檬問我去邊,我就話去搵師姐朋友喇~

媽媽填左份問卷,語言治療師了解咗我地嘅問題之後,
就開始同小檬玩。當然係一路玩一路測試小檬發音係咪準確~
讀哂所有嘅字之後,治療師話佢全部音都好準 (yeah!! )
唯獨F音發得唔準,口型唔啱。
治療話我地知佢做錯咩發唔到音之後, 
就教佢點做喇。

治療師專業當然識點教佢啦。。。
小檬都好快學咗兩吓已經明白道理
跟到方法讀,一讀到就比佢玩汽水機。
老師話佢好聰明,好快領略到,
初時都要提吓佢,練咗5分鐘,
已經將握到個竅門。
(治療方法唔講喇,如果大家有需要我可以比啲資料大家了解吓~)

跟住老師就叫我同佢練習,因為我都要識點練習先得。
咁就完成評估,治療師都印咗啲notes比我返屋企同佢練習。

評估完之後,黐玩咗一陣人地其他訓練嘅課室 

  

今次只係assessment,再返去做治療
(下星期佢地centre full booking,於是約咗下兩星期)

我諗如果到時已經練習好,應該可以唔使返去上堂治療?
可以慳返啲錢,因為治療要2400/4堂,都唔平架~仲要係友誼價黎
不過如果未得就梗係返去上堂,
始終小朋友發音都好緊要

補充資料
的確有啲音未到個歲數可能未發展到, 
可以參考如下

資料由以下網站copy
http://www.masteryhk.com/new/service.html

我諗如果有疑問,就要有專業嘅意見喇。
我自己覺得如果太細,唔好話佢發唔發到個音,
就算教佢,佢都未明白你教佢點發音,都係冇用。

8 則留言:

  1. 我地都有呢方面嘅問題, 等我再同老師傾下, 睇下小B洗唔洗特別跟進先, 如果要, 睇黎我要搵你拎資料lu...

    回覆刪除
    回覆
    1. 問下老師有冇留意佢有啲咩音發唔到,定係懶音,如果有需要,話我知,我比你

      刪除
  2. 晉婆成日都話晉講野唔正呀~ 但我諗佢仲細個, 仲有啲BB音~ 其實幾時先再開始留意架??

    回覆刪除
    回覆
    1. 我之前上網搵到啲資料,update如上

      的確有啲音未到個歲數可能未發展到
      我都好似你咁諗,可能仲係細,不過原本糾正,而家已經發到F音。
      你有需要再問多啲whatsapp 我啦

      刪除
  3. 而家d媽媽真係好專業好厲害,即使是很細微的問題都會留意到,盡力在早期幫到仔女。謝謝你提供的表,我都諗過瞕瞕有無發音問題,因為除我以外,外人很難聽得明佢講乜。但佢目前兩歲,又能夠讀準兩歲半欄目內的發音,所以再觀察下先

    回覆刪除
    回覆

    1. 哈哈,我唔喺特別細心,小檬啲發音一路到好準吓,不過一讀舅do你都一定留意到。。因為會do,唔係fu,所以一定聽得到。
      我初頭都係諗住大大吓就識,小朋友發音都有自己嘅發展步伐。
      如果兩歲真係可能仲有BB音,可以睇定啲先

      刪除
  4. 好有用O既資料, 我都要留意下小寶有無咩問題先得, thank you!!!

    回覆刪除
  5. 好有用O既資料, 我都要留意下小寶有無咩問題先得, thank you!!!

    回覆刪除